Ruilen en retourneren

Er kunnen zich verschillende situaties voordoen waarin u uw bestelling wilt ruilen of retourneren. Hieronder vindt u alle situaties en de daarbij behorende acties en mogelijkheden.

Wij adviseren u deze tekst goed door te lezen om eventuele misverstanden en vertragingen te voorkomen.

Algemene informatie over retourneren

  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat KOMSIS Europe B.V. niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van geretourneerde producten. Wij adviseren u dan ook altijd een traceercode aan te vragen bij verzending en deze goed te bewaren.
  • Zorg bij het retour sturen dat uw bestelling verstuurd wordt in de originele verpakking en in een omdoos (indien redelijkerwijze mogelijk).
  • Wij vragen u vriendelijk bij alle verzendingen het servicenummer duidelijk in de adressering te vermelden, dit zorgt voor een snelle afhandeling.

Uw bestelling is beschadigd of defect bij aankomst

Indien u een bestelling ontvangt die beschadigd of defect is bij aankomst, dient u dit defect binnen 2 maanden na ontdekking te melden. Het is belangrijk dat u dit binnen deze termijn doet. Na 2 maanden kan er geen claim meer worden ingediend en zijn KOMSIS Europe B.V. en/of de transporteur niet meer aansprakelijk.

Wij vragen u vriendelijk, indien redelijk wijze mogelijk, het product compleet in originele verpakking, onbeschadigd en inclusief alle accessoires te retourneren.

Als uw beschadigde of defecte bestelling terug komt bij onze Service Afdeling zal uw klacht worden onderzocht. Komt het defect overeen met uw klacht, dan zal onze Service Afdeling ervoor zorgen dat u zo spoedig mogelijk een vervangend product ontvangt.

Kosten van retourzending

Wanneer u een beschadigd of defect product wilt retourneren en u meldt dit binnen 2 maanden dan krijgt u de kosten van retour teruggestort op uw rekening. Wij hanteren hiervoor het standaard bedrag van €6,75.

Meldt u het defect na 2 maanden, dan zijn de kosten voor retour voor uw rekening.

Wat te doen?

Heeft u een bestelling ontvangen die beschadigd of defect is bij aankomst? Klik hier  om direct een servicenummer aan te vragen.

Uw bestelling is onjuist

Indien u een verkeerde bestelling heeft ontvangen, wordt uw bestelling kosteloos vervangen door het juiste product of de juiste hoeveelheid.

Kosten van retourzending

De kosten die u maakt voor de retourzending ontvangt u teruggestort op uw rekening. Wij hanteren hiervoor het standaard bedrag van 6,75 Euro binnen Nederland en vanuit Buitenland het geldende tarief.

Wat te doen?

Heeft u een onjuiste bestelling ontvangen? Klik dan hier  om direct een servicenummer aan te vragen.

U bent niet tevreden over uw bestelling

Consumenten hebben 14 dagen de tijd om een bestelling zonder opgave van reden te retourneren. Ook wel herroepingsrecht genoemd. Bent u niet tevreden over u product dan heeft u 14 dagen bedenktermijn om het product in de – voor zover mogelijk – oorspronkelijke staat te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Eventuele schade bij retourzending wordt in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.

Let op: zakelijke klanten kunnen geen beroep doen op het herroepingsrecht.

Kosten van retourzending

Heeft u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug. Dit geldt alleen als u de gehele bestelling retourneert.

Wat te doen?

Bent u niet tevreden over uw bestelling en wilt u deze retourneren? Klik dan hier om direct een servicenummer aan te vragen.

Het product is defect binnen de garantieperiode

Wanneer het product binnen de garantieperiode defect gaat, heeft u recht op garantie. Voor consumenten geldt dat zij op elk aangekocht product twee jaar fabrieksgarantie hebben. Daarnaast kunt u als consument altijd aanspraak maken op de daarvoor wettelijk geldende garantieregelgeving.

Voor zakelijke klanten is de fabrieksgarantie 1 jaar.

Om er zeker van te zijn dat uw product defect is, raden wij u aan de gebruikershandleiding goed door te lezen. Bij onze verkochte producten kunt u direct bij de fabrikant support krijgen.

Als uw defecte product bij onze Service Afdeling binnen komt, zal uw klacht worden onderzocht. Is uw product inderdaad defect dan zal KOMSIS Europe B.V. dit product vervangen, repareren of opsturen naar de fabrikant voor reparatie.

Indien het apparaat is gemodificeerd, misbruikt, bewerkt, beschadigd door natuurgeweld of onder abnormale omstandigheden heeft moeten functioneren zal de garantie komen te vervallen.

Kosten van retourzending

De kosten voor het opsturen van het defecte product, krijgt u teruggestort op uw rekening.

Wat te doen?

Heeft u een product dat defect is binnen de garantieperiode? Klik dan hier  om direct een servicenummer aan te vragen.

Het product is defect buiten de garantieperiode

Raakt uw product defect buiten de garantieperiode, dan kan er geen aanspraak worden gemaakt op garantie-afhandeling door KOMSIS Europe B.V.. U kunt zich dan wenden tot de fabrikant om de reparatie- mogelijkheden te bespreken.